panel 2

RSZ koppelt jaarverslag 2011 aan Twitteraccount 2012-06-12

De RSZ (Rijksdienst voor Sociale Zekerheid) heeft zijn jaarverslag over 2011 online gezet. Van die gelegenheid heeft de RSZ ook gebruikgemaakt om een eigen Twitteraccount te lanceren.

Uitsluitend online

Net als vorig jaar is het jaarverslag van de RSZ uitsluitend online te lezen – een beslissing die past in het streven van de instelling om alle administratie zoveel mogelijk te digitaliseren.

In het verslag 2011 is veel zorg besteed aan de gebruiksvriendelijkheid. De intuïtieve opbouw en navigatie maken dat de inhoud snel en eenvoudig is terug te vinden.

#RSZ2011

Tegelijk heeft de RSZ een eigen Twitteraccount gelanceerd. Via Twitter zal de RSZ de opvallendste feiten van het verslag de wereld insturen. Hoeveel inkomsten ontving de RSZ in 2011? Hoe evolueren belangrijke sociaal-economische indicatoren zoals de tewerkstelling en loonmassa? Het is allemaal te volgen via het RSZ-Twitteraccount – onder de hashtag #RSZ2011.

Vanzelfsprekend zal de RSZ zijn Twitteraccount ook los van het jaarverslag actief blijven gebruiken om te communiceren.

De RSZ en de sociale media

Voor de RSZ is dit Twitteraccount niet zijn eerste ervaring met de sociale media. Voor het project Student@work werkt de instelling al sinds einde 2011 intensief met zowel Facebook als Twitter. De Facebookpagina van Student@work heeft inmiddels meer dan 25.000 fans, een cijfer waarmee de RSZ beter scoort dan veel bekende commerciële merken.

Uit die ervaringen heeft de RSZ geleerd dat Facebook en Twitter interessante nieuwe kanalen zijn om te communiceren met ‘stakeholders’. Anders dan bij traditionele vormen van communicatie maken sociale media het ook mogelijk om met stakeholders in dialoog te gaan.

URL’s en accounts

^ Back to Top